Sunday 28 August 2016

Djävulen och fröken MP

Djävulen: "Kan jag få din själ?"
MP: "Va, nä?!"
Djävulen: "Men om du får 1000 spänn?"
MP: "Absolut inte!!"
Djävulen: "En miljon?"
MP: "Nej!"
Djävulen: "En miljard?"
MP: "Nej! Sluta!"
Djävulen: "..............Men om vi säger såhär då: Jag kommer i alla fall att ta din själ, så det kan du inte göra något åt. Vill du då inte ändå ha, säg, 100 spänn för den?"
MP: "Öhm... mjooo"
Djävulen: "Ok, men i så fall måste du vara med på en presskonferens där du lämnar över din själ frivilligt, och lovordar mig!"
MP: "Ska jag lovorda dig som tänker ta min själ?!..."
Djävulen: "Japp! Om du vill ha dina 100 spänn!"
MP: "........Kör till då!"

Djävulen för sig själv:
"Åh vad det är underbart med folk som aldrig synar en bluff! Inte kan jag ta en själ utan att den överlämnas frivilligt heller! ;)"



------------
Vidare läsning:
Djävulen och fröken Prym, bok av Paulo Coelho

På denna blogg:
Problem med språkrörens öppna Kaplan-kris-brev, 2016-04-26
Varför MP måste gå hela vägen för brunkolet, 2016-06-20
MP - Nytt språkrör åt SD!,  2016-06-25
 

No comments:

Post a Comment